Saturday, October 25, 2008

Om jag var svensk skulle jag...

...bo i Göteborg. I Haga faktiskt.
...åka spårvagn varje dag.
...gå på Pustervik och Sticky Fingers och bara dansa hela natten.
...säga "nu är det dags" typ hela tiden.
...promenera på Allén.
...äta hur mycket lösgodis som helst.
...plocka hallon och blåbär.
...äta hallon och blåbär.
...låta känslorna falla fritt på midnattsgatorna.
...stå först i kön på Systemet varje fredag.
...dansa på Brännö.
...inte längre längta bort (till Gbg i alla fall).
...ha på mig blommiga klänninger.
...shoppa på Monki, Weekday och Åhléns.
...citera Håkan ofta.
...citera Evert Taube ännu oftare.
...använda ord som dator, brandvägg och mjukvaru.
...ramla i Magasinsgatan.
...skratta. Bara för att det är så jävla kul ett ord.
...endast ha fashionabla kompisar, som alla hade på sig tajta jeans och hängslen.
...göra paj och kladdkaka.
...kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans.
...gå på varje Håkan-konsert inom 600 km radie.
...gå på Hultsfredsfestivalen.
...säga "Tjenare!"
...segla och ha på mig randiga kläder och matroshatt.
...cykla på min röda Kronan-cykel.
...träffa en mysig kill.
...bli kär.

...dricka Zingo tills det var slut.
...träna bort min dumma dialekt.
...fika på Kafé Vanilj.
...skrika "
Allemansrätt!"
...känna pulsen från stan igen.
...gå på rea.
...sitta på tåget mot Stockholm
ibland.
...fortfarande tro på evig kärlek.
...säga "adjö och god natt".
...äta köttbullar.
...undra hur dom mår.
...ta mig till den där festen i stan, där människor är som Prinsessan Eva och jag.
...fira Nationaldagen och Midsommar.
...sakna Köpenhamn ibland.

♥ ♥ ♥
Time to open your dictionary, Alice...

2 comments:

Alice said...

haha !! homework for me !!

Eva said...

awwww, that's it... nu sticka vi til GBG och kommar aldrig, aldrig tilbaks...! <3